۲۲:۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تدبیر شورای اسلامی شهر + همت شهرداری # عمران و آبادانی شهر

نطق پیش از دستور مهدی پورچالی سماکوش عضو شورای اسلامی شهر بابل در دوازدهمین جلسه رسمی این شورا

 هریک از ما در تصمیم گیری های شهرستانی و استانی بعنوان نمایندگان مردم سهمی داریم و می بایست به وظیفه خود عمل نموده  و از حقوق مردم دفاع نماییم.

 باتوجه به اینکه صنعت برنج  اهمیت ویژه‌ای برای استان‌های شمالی به ویژه مازندران و شهرستان بابل دارد و توجه به این صنعت می‌تواند در زمینه توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی کشور اثرگذار باشداما متاسفانه عدم فروش آن توسط کشاورزان و عزم جدی در این راستا  موجب نگرانی کشاورزان شده است .

 در جلسه ای که با حضور استاندار محترم و اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج برگزار گردید،  در جهت رفع نگرانی کشاورزان  و خروج از رکود فروش برنج در بازار مقرر گردید بخش قابل توجهی از برنج کشاورزان توسط فروشگاه‌های زنجیره ای خریداری شود تا علاوه بر سرمایه‌گذاری و توسعه آن مشکلات پیش روی مرتفع و آسیب‌هایی که متوجه کشاورزان شده است  ترمیم شود.

 متاسفانه تاکنون علی رغم قول ۱۰ روزه استاندار محترم ، این اتفاق اجرایی نشده است و با وجود گذشت زمان برنج کشاورزان در شالیکوبی ها مانده و از بین می رود  در حالیکه  اقدامات عملی و جدی جهت فروش آن صورت نپذیرفته است

لذا مابعنوان نمایندگان مردم بر خود وظیفه میدانیم صدای کشاورزان خدوم شهرمان باشیم تا بتوانیم با ابراز نارضایتی و نگرانی که بخشی از مطالبات بحق این عزیزان است  را به گوش مسیولین برسانیم

سایر اخبار